جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / اخبار و اطلاعیه ها / صادرات ۵۰۰ هزار تن سیمان مند دشتی به عراق، قطر و کویت

صادرات ۵۰۰ هزار تن سیمان مند دشتی به عراق، قطر و کویت

تعداد بازدید : 1,759

اتحادخبر: صادرات ۵۰۰ هزار تن سیمان مند دشتی به عراق، قطر و کویت : عنوان
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ : تاریخ انتشار

اتحاد خبر:مدیرعامل جدید شرکت سیمان مند دشتی گفت: توسط کارخانه سیمان مند دشتی سالانه به طور میانگین ۵۰۰ هزار تن سیمان به کشورهای عراق، قطر و کویت صادر خواهد شد.

به گزارش اتحاد خبر،سیدمحمدحسین عظیمی از صادرات سیمان کارخانه مند دشتی به کشورهای قطر، کویت و عراق تا سال ۱۳۹۵ خبر داد و گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید یک میلیون تن سیمان و از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه دشتی استان بوشهر در حال احداث بوده و در حال حاضر از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است.

وی اضافه کرد: حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای احداث آن بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که توسط سهامداران و بانک ملی در حال تأمین است ضمن اینکه برای اجرای این پروژه ۲۳ میلیون یورو از طریق صندوق ذخیره ارزی تأمین شده است.

عظیمی خاطرنشان کرد: فاز اول کارخانه شامل آسیابی سیمان و بارگیری آن در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسیده و فاز دوم نیز مطابق برنامه زمان بندی تا پایان ۱۳۹۵ به بهره برداری خواهد رسید.

وی بابیان اینکه سعی شده مطالبات کارگری و پیمانکاران به موقع پرداخت شود، افزود: در حال حاضر ۲۵۰ نفر نیروی انسانی که اکثر آن ها از نیروهای بومی منطقه هستند در این پروژه مشغول بکار هستند که در آینده نزدیک به ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت و پس از به بهره برداری رسیدن کارخانه مند دشتی برای هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

عظیمی بابیان اینکه بیش از ۴ هزار تن استراکچر فلزی در این پروژه نصب می شود، یادآور شد: در این پروژه بیش از ۸۵ هزار مترمکعب بتن ریزی خواهد شد که حدود ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه می شود و وزن ماشین آلات بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ تن است که از این میزان بیش از ۷۵ درصد توسط شرکت های داخلی صورت می گیرد.

وی به نقاط قوت این پروژه اشاره کرد و یادآور شد: استفاده حداکثری از توان تولیدات داخلی در ساخت و تأمین ماشین آلات کارخانه، استفاده از توان متخصصان داخلی در طراحی کارخانه، استفاده از آخرین فنّاوری در احداث کارخانه به گونه ای است که نسبت به کارخانه های مشابه از انرژی کمتر و آب صنعتی کمتر استفاده می کند.

مدیرعامل جدید شرکت سیمان مند دشتی گفت: توجه خاص به تولید محصول صادرات و رعایت کیفیت و استاندارد در محصول، کاهش آلاینده های زیست محیطی و حفظ محیط زیست اولویت ماست به طوری که بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال با انجام استانداردهای زیست محیطی و نصب سیستم فیلتراسیون در ساخت کارخانه صرفه جویی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه صنعت سیمان یک صنعت مادر محسوب می شود و با راه اندازی هر کارخانه صنایع پایین دستی این محصول به صورت فزاینده ای رشد می کند امید است در راه اندازی این پروژه صنایع وابسته در منطقه ازجمله صنایع تولید محصولات سیمانی، حمل ونقل زمینی و دریایی، کارگاه های فنی، نیز رشد کنند.

عظیمی گفت: کارخانه سیمان مند دشتی از سال ۱۳۹۵ به طور کامل وارد مدار تولید خواهد شد و سالانه به طور میانگین ۵۰۰ هزار تن سیمان به کشورهای عراق، قطر و کویت صادر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای شدید منطقه و عدم امکان عملیات بتنی در دمای بالای ۳۵ درجه سانتی گراد بدین منظو باید حوضچه هایی از آب و یخ تهیه تا دمای آب را به زیر پنج درجه برسانیم و جهت کنترل دمای بتن روزانه بیش از ۱۵۰۰ قالب یخ در این خصوص استفاده می شود.

Ver peliculas online